Джинса

17.04.2022

Джинса - це замовний матеріал, зумисно прихована реклама, яку подають у вигляді новин. Під матеріалами джинси приховують рекламу політиків, політичних партій, торгових марок, певних компаній. Джинсу поділяють на комерційну і політичну. До комерційної джинси відносимо рекламу торгових марок та компаній, а до політичної,  політиків та їх політичні партії.

Джинса - це один із видів маніпуляції, коли приховуючи справжні помисли новини вам нав'язують свою думку. Найпопулярнішою, особливо перед виборами є політична джинса. Політики замовляють матеріали, що підвищать рейтинг їх довіри перед виборцями і навпаки матеріали, що знизять рейтинг їх конкурентів. Саме перед виборами стрічка новин рясніє джинсою, адже кількість бажаючих вихвалити себе або знищити конкурента зростає.

Наведемо правила за якими можна розпізнати джинсу:

  • відсутність інфоприводу( не зрозуміло, що слугувало приводом для написання новини)
  • однобокість подання інформації(описують лише негативні або позитивні сторони політика)
  • відсутність позначки "Реклама"
  • оприлюднення однакового матеріалу "слово в слово" в декількох виданнях

Сюжет новин на телеканалі "Україна"  транслює новину про фонд Ріната Ахметова, який є власником цього телеканалу. Це один із прикладі джинси на українському телебаченні. Проаналізувавши декілька випусків новин, ми побачили, що майже в кожному випуску присутня новина, що стосується фонду. Інформація завжди подається однобоко, без позначки "Реклама", інфоприводом завжди слугує одна і така ж сама подія.

"Голосні" заголовки та відсутність інфоприводу, найперші ваші помічники для визначення заджинсованого матеріалу. Якщо вам не зрозуміло для того написали цей матеріал, що стало причиною його створення, тоді не варто акцентувати на ньому свою увагу.

На скріншотах ви можете побачити приклади матеріалів, що були опубліковані перед виборами у 2019 році, ці матеріали є прикладами джинси. У публікаціях відсутній інфопривід, лише новина із Юлією Тимошенко зазначено, що була написана по причині мітингу у Кам'янці-Подільському. Всі три публікації мають голосні заголовки, які привертають увагу читача. Заголовки "зачіпають" дуже важливу тему війни, миру та повернення українських територій.

У фінансовому плані джинса дуже вигідна для редакції, адже замовні матеріли коштують певну суму, яку замовник передає редакції, чи особі, що написала і опублікувала матеріал. У плані репутації, джинса навпаки негативно впливає на редакцію, адже довіра до її матеріалів зникає, відповідно зменшується аудиторія і інтерес до публікацій.

Не потрібно вірити заджинсованій інформації, вона обов'язково створена задля задоволення інтересів замовника, ви не віднайдете там достовірної інформації та фактів. Не може бути такого, що одне і те ж саме видання, постійно пише про одного і того ж політика і постійно вихвалаяє його перед суспільством. Журналістика - це факти, а не припіднесення когось або чогось заради досягнення мети.



© 2022 Євген: блог про подорожі. Всі права захищені.
Створено за допомогою Webnode Файли cookie
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати